ورود
ﺳﻪشنبه، 13 آذر 1403
صفحه اصلی
درباره شمیران
تاریخچه شمیران
جغرافیای شمیران
فرهنگ شمیران
شمیرانگردی
برنامه ریزی پیش از سفر
جاذبه های شمیران
امکانات گردشگری
حمل و نقل عمومی
مراکز اضطراری
آب و هوا
کاوش در شمیران
نقشه جاذبه ها و اماکن تجاری
نقشه جاذبه های فرهنگی-هنری
نقشه جاذبه های تاریخی
نقشه جاذبه های تفریحی-ورزشی
نقشه جاذبه های مذهبی
پژوهش
مقالات
کتابخانه شمیران گردی
گردشگری مجازی
تصاویر پانوراما
آلبوم تصاویر
اخبار
درباره ما
تماس با ما
پژوهش
/
مقالات
تاریخ انتشار
تاریخ انقضا
آخرین بروزرسانی
دارای بیشترین امتیاز
دارای بیشترین نظر
بیشترین مشاهده
تصادفی
عنوان
امروز
دیروز
3 روز
7 روز
30 روز
90 روز
امسال
همه
» اثرات اجتماعی گردشگری
تحقيق حاضر اشاره ي مختصري به اثرات متعاقب گردشگري داردو شامل مقاله اي است كه به بررسي رفتار ساكنان اطراف منطقه"بت" (حمام آب گرم شهر تاريخي جورجين انگلستان) در برابرتوسعه ي گردشگري مي پردازد . نتايج مطالعه ي انجام شده ي مقالهنشان مي دهد كه ويژگي هاي ج...
ادامه
» ساماندهی گردشگری در تفرجگاه های پیرامون شهری
ساماندهی گردشگری در یک منطقه شامل شناخت وضع موجود در ابعاد کمبود ها و نواقص است که در سه وجه گردشگر،محیط و میزبان صورت می گیرد.تفرجگاه های پیرامون شهری که به صورت خودجوش توسط مردم و خارج از هدایت رسمی از سوی برنامه ریزان و دولت به عنوان مکانی برای گذ...
ادامه
» ﺑﺎزارﮔﺮاﻳﻲ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﮔﺮدﺷﮕﺮي راﻫﻜﺎري اﺳﺎﺳﻲ در ﺣﺬف ﻣﻮاﻧﻊ ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮي
اﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮ آن اﺳﺖ ﺗﺎ ﺗﻔﻜﺮ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ را ﻛﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان زﻳﺮ ﺑﻨﺎي ﻓﻠﺴﻔﻲ ﺑﺎزارﮔﺮاﻳﻲ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ ﺷﺮح دﻫﺪ و ﺳﭙﺲ ﻣﻔﻬﻮم ﺑﺎزارﮔﺮاﻳﻲ و ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻣﻬﻢ در ﺧﺼﻮص ﺑﺎزارﮔﺮاﻳﻲ و در اداﻣﻪ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎي ﻣﻬﻢﺑﺎزارﮔﺮاﻳﻲ را ﻣﻄﺮح ﻣﻲﻛﻨﺪ و در ﭘﺎﻳﺎن ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﻘﺶ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ در ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮي ...
ادامه
» تفاوت شناخت حاصل از گردشگری واقعی و مجازی
توسعه تکنولوژی های جدید ارتباطی در سال های اخیر به حدی رسیده است که برای به دست آوردن اطلاعات از سراسر دنیا، دیگر نیازی به سفری واقعی و حضور در محل احساس نمی شود. انسان در دنیای امروز قادر است از درون خانه خود با استفاده از امکانات فضای مجازی در هر ز...
ادامه
» مروري بر اثرات رسانه ها بر گردشگري
هدف اين پژوهش که به شيوه اسنادي صورت گرفته، مطالعه نقش رسانه ها در بازنمايي مناطق مقصد و همچنين پيوند بين گردشگري و رسانه از ديدگاه هاي مختلف بوده است. در بحث توسعه چارچوب براي مطالعه گردشگري و رسانه، روزنامه نگاري گردشگري و مفاهيم کليدي آن شامل زما...
ادامه
» ارزيابي نگرش جامعه روستايي به گردشگري، بر مبناي مدل معادلات ساختاري (مطالعه موردي: منطقه کوهستاني رودبار قصران، شهرستان شميران)
پژوهش حاضر به بررسي نگرش و حمايت جامعه محلي از گردشگري در منطقه اي روستايي و کوهستاني مي پردازد. هدف اصلي اين تحقيق بررسي نگرش ساکنان منطقه به گردشگري و ظرفيت هاي حمايت و مشارکت آنان و عوامل تاثيرگذار بر اين نگرش، بر مبناي نظريه تبادل اجتماعي است. مح...
ادامه
» تدوين استراتژي گردشگري کشوربر اساس تحليل ماتريس SWOT (مطالعه موردي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران)
صنعت گردشگري يکي از بزرگ ترين و متنوع ترين صنعت در دنيا براي ايجاد درآمد، توسعه اشتغال زايي، رشد بخش خصوصي و توسعه زيرساخت هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي، قانوني و تکنولوژيکي مطرح مي باشد. مقاله حاضر برگرفته از تحقيق توصيفي از نوع مطالعه موردي ...
ادامه
» تدوين استراتژي گردشگري کشوربر اساس تحليل ماتريس SWOT (مطالعه موردي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران)
صنعت گردشگري يکي از بزرگ ترين و متنوع ترين صنعت در دنيا براي ايجاد درآمد، توسعه اشتغال زايي، رشد بخش خصوصي و توسعه زيرساخت هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي، قانوني و تکنولوژيکي مطرح مي باشد. مقاله حاضر برگرفته از تحقيق توصيفي از نوع مطالعه موردي ...
ادامه
» تدوين استراتژي گردشگري کشوربر اساس تحليل ماتريس SWOT (مطالعه موردي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران)
صنعت گردشگري يکي از بزرگ ترين و متنوع ترين صنعت در دنيا براي ايجاد درآمد، توسعه اشتغال زايي، رشد بخش خصوصي و توسعه زيرساخت هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي، قانوني و تکنولوژيکي مطرح مي باشد. مقاله حاضر برگرفته از تحقيق توصيفي از نوع مطالعه موردي ...
ادامه
» ارزيابي اهميت عملکرد گردشگري پزشکي در استان تهران از ديدگاه گردشگران پزشکي و ارائه کنندگان خدمات پزشکي: 1389
زمينه و هدف: کشورهاي در حال توسعه به دنبال تغيير ترکيب سبد منابع درآمدي خود مي باشند. کشور ايران نيز با پتانسيل بالاي جذب گردشگر پزشکي درصدد ورود به بازار گردشگري پزشکي است. بيمارستان ها با توجه به اختلافات کيفي و هزينه اي خدمات در سراسر دنيا عاملي م...
ادامه
» بررسي سنجش ظرفيت پذيرش گردشگري شهري و مدل سازي شهرهاي گردشگري پايدار از بعد کالبدي (نمونه موردي منطقه 12 تهران)
در دهه هاي اخير رشد و توسعه صنعت گردشگري و اتخاذ آن به عنوان يکي از فعاليت هاي عمده اقتصادي از طرف کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه، برنامه ريزان را بر آن داشته تا جهت توسعه فعاليت هاي گردشگري به دو مقوله مهم توجه نمايند: اول افزايش کيفيت تجربه گرد...
ادامه
» مطالعه ابعاد مختلف امنيت در گردشگري ورزشي ايران
جستار حاضر در پي مطالعه ابعاد مختلف امنيت در گردشگري ورزشي ايران است. جامعه آماري اين تحقيق را کليه گردشگران ورزشي خارجي که در مسابقات بين المللي ورزشي دهه مبارکه فجر سال 1388 (اعم از ورزشکاران، مربيان، سرپرستان، پزشکان، خبرنگاران و هيات هاي همر...
ادامه
» بررسي رابطه جهاني شدن با توسعه گردشگري (مطالعه موردي: تهران)
جهاني شدن، پديده اي است كه امروزه توجه محافل علمي را بيش از پيش به خود جلب نموده است. اگرچه اين پديده در گذشته نيز وجود داشته امروزه بيشتر به دليل فناوري هاي نوين ارتباطي، رنگ و بويي تازه به خود گرفته است. بسياري معتقدند كه جهاني شدن، فرصتي استثنايي ...
ادامه
» ارزيابي كيفي ظرفيت هاي گردشگري در توسعه روستايي مطالعه موردي: آهار- شهرستان شميران
گردشگري و توسعه روستايي به طور متقابل به يکديگر وابسته اند. جاذبه هاي گردشگري (طبيعي و انساني) توسعه توريسم مي تواند آثاري مثبت و منفي بر روستايي داشته باشد. از اين رو بررسي ازريابي ظرفيت هاي گردشگري در توسعه روستايي بايد به گونه اي باشد که با محيط س...
ادامه
» ارزيابي توانمندي هاي بيمارستان هاي منتخب آموزشي - درماني دانشگاه علوم پزشکي تهران در جذب گردشگران پزشکي بر اساس استاندارد هاي بيمار محور کميسيون مشترک بين الملل
زمينه و هدف: گردشگري پزشکي صنعت رو به رشدي است که در آن بيماران براي دريافت خدمات پزشکي به فراتر از مرزها سفر مي کنند. اين مطالعه با هدف ارزيابي توانمندي هاي بيمارستان هاي منتخب دانشگاه علوم پزشکي تهران در جذب گردشگران پزشکي بر اساس استانداردهاي بيما...
ادامه
» مباني نظري مشاركت اجتماع روستايي در برنامه ريزي گردشگري روستايي در ايران
در ايران، گردشگري بيشتر متاثر از گردشگري داخلي است كه خود، به گردشگري روستايي وابسته است. به همين دليل، به منظور ايفاي نقش مثبت گردشگري در فرآيند توسعه روستايي، لازم است مديريت محيط زيست، مشاركت مردم محلي، قوانين صريح و محكم، بازاريابي و برنامه ريز...
ادامه